Rodokmeny od mojedejiny.cz

Thumbnail

Vidím, že to neděláme blbě

V dopravním podniku působí osmým rokem. Slavoj Dolejš se svým týmem změnil image budějovické MHD. Spoje jsou častější, rychlejší, vozy klimatizované. „Během těch osmi let jsme se začali dívat na dopravní podnik očima cestujících. A ten rozdíl je prostě vidět,“ říká Slavoj Dolejš v rozhovoru pro časopis Barbar.
Jan Štifter, Foto: Milan Havlík
15. Listopad 2018 - 13:28

Jak dnes vnímáte dopravní podnik z roku 2011, kdy jste do něj nastoupil?

Neměl jsem tenkrát velké iluze o fungování dopravního podniku. Ale to byla chyba, rychle jsem zjistil, že tu je neskutečné množství odborníků a srdcařů. Nicméně systém byl zkostnatělý, něco šlo pomalu, něco vůbec. To rychle ubije kreativitu lidí. S tím jsme museli něco udělat.

To, co tenkrát nešlo, dneska jde?

Bylo na čem stavět. A změna je obrovská, je za námi velký kus práce. Podívejte se na marketing, prezentaci společnosti. Když jsem sem přišel, byla propagace prakticky na nule. Nebyla k tomu vůle. Tady se říkávalo, že nemáme konkurenci, tak proč investovat do reklamy. Ale konkurence je pro nás každý, kdo s námi nejede, byť používá vlastní nohy. Snažili jsme se odbourat nálepku veřejné dopravy jako mastné tyče nebo socky. Změnili jsme logo. Součástí nového image je nový systém odívání řidičů i manažerů. Společně s návrháři pracovali naši lidé na novém vizuálu oblečení, vybrali si materiály, mluvili do střihu. Cítí se v tom dobře a dobře vypadají.

Jak reagují cestující?

Během těch osmi let jsme se začali dívat na dopravní podnik očima cestujících. A ten rozdíl je prostě vidět. Vytvořili jsme systém spojů, který dost přesně odpovídá poptávce. Páteřní linky jezdí v pravidelných intervalech, můžete se spolehnout, že nebudete dlouho čekat. Vozy jsou čisté. Zákaznické centrum funguje lépe. V nových vozech aplikujeme moderní technologie a zvyšujeme komfort pro cestující což jsou například celovozové klimatizace, ale i u těch byl problém přesvědčit většinu kolegů, proč je máme chtít. (...)

 

... CELÝ ROZHOVOR ČTĚTE V LISTOPADOVÉM ČÍSLE ČASOPISU BARBAR!

 

Na stáncích v prodeji za 49 Kč!

Elektronická verze ke stažení za 35 Kč na Alza.cz!

Předplatné je možné pořídit ZDE - 10 čísel (včetně letního a zimního speciálu) za 390 Kč!