Takhle fotí Jaroslav KLM Klíma
„Modelka není kus masa nebo socha. Musíte z ní dostat všechno. Jinak zobrazujete jen samé mrtvoly, figuríny a sfingy. Mně šlo vždycky spíš o duši, o výraz, intimitu, romantiku, atmosféru. Proto si myslím, že u modelky je mnohem důležitější, aby byla dobrou herečkou než jen krásnou sochou, a že fotograf živých lidí musí být mnohem víc režisér a psycholog než pouhý, třeba špičkový kameraman,“ myslí si muž, který se podepisuje jako Jaroslav KLM Klíma.
Vedle žen ho baví motorismus, závody i aranžované výtvarné fotografie pro katalogy a kalendáře. Přes objektiv se díval na spoustu aut a motorek, z nichž některé považují lidé za nejkrásnější na světě. Ferrari, Lamborghini, Mustang Shelby Cobra. Svůj čas dělí také mezi studenty. Poslední tři roky vyučuje výtvarnou fotografii a grafický design na umělecké škole v Plzni. Přesto se ale vždycky, když studenti zamíří ze školy do baru, těší na vlastní tvůrčí práci s objektivem. A ženou. „Za ta léta jsem už spolupracoval se stovkami žen a dívek, zažil jsem příběhů na tři vaše speciální čísla. Některé úsměvné, jiné trapné a leckteré i smutné, jak už to v životě a v práci chodí,“ říká.
Vyrostl na obdivu ke starším pracím Jana Saudka, osobně zná a váží si módního a reklamního fotografa Jiřího Turka, má rád starší černobílé akty Adolfa Ziky. Pokleká před fenomenálním rukopisem Antonína Kratochvíla. A sám se kdysi rozhodl, že půjde vlastní cestou: vytvoří rukopis Jaroslava Klímy. Do 4. května mohou Jihočeši jeho práci vidět na výstavě v budějovické Galerii Nahoře.
Více fotek ve květnovém vydání časopisu Barbar!