Rodokmeny od mojedejiny.cz

Město ve městě

Tyhle dvě dámy spojuje jeden příběh: jmenuje se IGY Centrum České Budějovice. Šárka Gramanová řídí jeho marketing a vymýšlí nové strategie, Svatava Kopečková zase vede zdejší továrnu na sny: je generální manažerkou multikina CineStar. A společně letos slaví: pět let nového obchodního centra a 20 let multikina v krajském městě. Přežily lockdowny a s odhodláním se připravují na divoký podzim. Povídali jsme si o všem – třeba o tom, jak skvěle chutná oběd na keramickém talíři nebo jak sestavit člun ze Sportisima.
Jan Štifter, Foto: Richard Nowak
28. Září 2022 - 22:52

Dámy, jak dlouho se znáte? Protože to působí, jako kdybyste byly propojené celý život.

Šárka: Svatku jsem registrovala dlouho před naším setkáním v IGY Centru. Není přece ikoničtější postavy v multikině než Svatava Kopečková.

Svatava: Trochu střelená a pořád v letu… A teď se společně chystáme na velkou akci: IGY oslaví pět let a multikino CineStar 20 let v Budějovicích. Potkaly jsme se pracovně v neradostné době. Šárka do pozice marketingové manažery nastoupila ve chvíli, kdy Česko drtil první lockdown. Věci jsme se učily za chodu, byla to neopakovatelná zkušenost. Všechno se neustále měnilo. Občas jsme si postěžovaly, jindy jsme plánovaly, do jakých projektů se pustíme, až to bude možné.

Šárka: Centrum prošlo náročnými třemi lockdowny a ten poslední byl prakticky půlroční. Ale nikdy nebylo úplně uzavřené, asi polovina našich značek prodávala produkty základní potřeby – potraviny, drogerii. Zároveň byly otevřené výdejny e-shopů. O to víc jsme museli pracovat a soustředit se na postcovidovou situaci.

Lze vůbec dělat marketing polozavřeného obchodního centra?

Šárka: Nejen že se to dá dělat, ale vy ten marketing dělat musíte. Máte povinnosti vůči lidem i značkám. Ve velkém plánujete a promýšlíte, jak přivést zákazníky zpátky. Díky přípravě se nám to podařilo rychle – jsme na návštěvnosti, jakou jsme zaznamenávali před covidem.

Svatava: Zažít tiché obchodní centrum včetně kina je velmi smutné. Prostory IGY mají sloužit veřejnosti. Ne aby na všechno padal prach a vy jste nevěděli, co bude dál. Nebylo lehké se s tím srovnat. Člověk si v první chvíli odpočinul, ale pak už na něj padala tíseň. 

Šárka: Přesně si pamatuji, jak jsem si po půlročním lockdownu sedla do restaurace a dala si jídlo na porcelánovém talíři. Skoro jsem ten talíř hladila. Měsíce jíte z polystyrenu a jediný kontakt máte s kurýrem. Pak přišla chvíle, kdy jsme odložili roušky. Měli jsme je na ústech nonstop skoro dva roky. Najednou jsme na sebe koukali – vůbec jsme se nepoznávali. Jé, to jste vy?

Svatava: Člověk si pak daleko víc váží věcí, které dřív bral jako normální. Třeba cestování do zahraničí, rázem to nešlo. Zjišťujete, že nic není samozřejmé.

Jste na předcovidové návštěvnosti. Co přesně to znamená?

Šárka: Za běžné situace projdou centrem nižší desetitisíce lidí denně. Těžko budeme ve městě hledat podobné místo, kde je taková fluktuace. Lidé neprocházejí naší pasáží bezúčelně, ale přicházejí sem cíleně, protože tady něco potřebují. Jdou za zbožím nebo službami.

Svatava: IGY se člověk nemůže vyhnout. Můžete tady strávit celý den. Dojdete si nakoupit, děti pošlete do kina, vypijete si kávu, zajdete na večeři… (...)

 

... CELÝ ROZHOVOR NAJDETE V PODZIMNÍM SPECIÁLU ČASOPISU BARBAR!

 

IGY Centrum je největším obchodně-společenským centrem Jihočeského kraje. Rozloha centra po přestavbě činí téměř 34 000 m². Zákazníci mohou vybírat z nabídky více než 120 obchodů. Centrum láká zákazníky širokou škálou restaurací, kaváren, nabídkou služeb, zábavy a multikinem. Na podzim se zde otevře saunový svět na ploše větší než 1600 m². Ku příležitosti pátých narozenin nového IGY mohou zákazníci po celý říjen soutěžit o ceny v hodnotě 2 500 000 korun a opět se zapojit do charitativního projektu Strom splněných přání, který IGY Centrum pořádá spolu s Mediaclubem s cílem obdarovat děti ze všech dětských domovů Jihočeského kraje. Aktuality jsou pravidelně zveřejňovány na webu igycentrum.cz a sociálních sítích centra.

 

Podzimní číslo časopisu Barbar v prodeji na alza.cz!

Předplatné můžete zakoupit na send.cz