Bydleníčko: prohlídka v minutovém videu
Jak vzniklo Bydleníčko?
Milan: Bydleníčko jsme vymysleli s Honzou Mojžíšem, známe se spoustu let. Honza mi jednou zavolal, ať přijdu na víno, že má nápad, jak posunout reality dál. Pro mě to byl skvělý impuls.
Jan: Milan je specialista na reality, v realitním byznysu působí bezmála deset let, část z toho strávil jako vedoucí realitní skupiny Hypocentra Modré pyramidy. Jižní Čechy má dokonale zmapované, v té branži se dál vzdělává, je to člověk, který má kredit. Proto jsem to chtěl rozjet s ním. Mou parketou je zase v development (Jan Mojžíš je jednatelem Beta 1 DEVELOPMENT, pozn. red.), takže jsme spojili naše síly a zkušenosti.
Milan: Je potřeba se posouvat dál, a ten směr teď udává Bydleníčko.
V čem?
Jan: Především ve formě prezentace. Klienti vyžadují stále větší komfort, doba je rychlá, člověk má málokdy čas se plně soustředit. Psaný inzerát je do určité míry přežitek, je tam spousta písmen, a když vás nezaujme první větou a první fotkou, jdete od něj pryč. Proto jsme zvolili cestu videí.
Milan: Nemovitosti nabízíme formou videoprohlídek a k tomu přidáváme na web další informace v reportážích. Video je současná forma, která lidi zaujme a baví.
Nemůže dnes natáčet videoprohlídky každý?
Jan: Může, ale ne v takové kvalitě a objemu. Máme kolem sebe tým odborníků, se zkušenostmi z videoprodukce – vědí, co zaujme, na co zacílit, co funguje, takže kombinujeme zkušenosti s realitami s tím, co právě frčí v audiovizuálním marketingu.
Milan: Video je dnes zbraň hromadného ničení. Má ohromnou moc, strhne vaši pozornost. Potvrdilo se nám, že jsme se trefili do černého.
Jak se video k zákazníkům dostane?
Milan: Samotné nás překvapil zájem o naše videa. Zákazník se k nim dostává přes náš web a čím dál častěji i přes sociální sítě.
Jan: To se pak video dostane i k němu v jiné části Evropy či světa, jako se to stalo nedávno – jedna naše klientka se rozhodovala, jestli se usadí ve Francii, Švýcarsku, nebo v Čechách. Kamarádka jí poslala odkaz na Bydleníčko, paní zhlédla video a usoudila, že to by mohlo být ono. A dnes už žije spokojeně ve svém Bydleníčku v Jížních Čechách.
Jedním videem měníte životy lidí k lepšímu.
Milan: Nové bydlení vždycky změní váš život. Někdy od základu. Máme velkou databázi klientů, víme, co kdo shání. Každou nemovitost nejdříve nabídneme našim evidovaným zájemcům.
Jan: Tak trochu podpultově.
Milan: Třetina se prodá hned, ostatní prezentujeme veřejnosti.
Co určuje cenu?
Milan: Cenu vždy určuje poptávka po lokalitě, stav nemovitosti a dispoziční řešení, ale v případě financování úvěrem vstupuje do hry banka. A ne vždy je prodejní cena v souladu s bankovním odhadem. Pak jsou důležité vlastní zdroje klienta.
Ceny jdou už roky strmě vzhůru. Proč bych měl nakupovat teď?
Milan: Záleží, co si chcete pořídit. Jestli uvažujete o pozemku, běžte do toho ještě dneska. Pozemky nebudou, katastry nejsou nafukovací, za chvíli na nás zbydou jen brownfieldy, to znamená, že budu muset koupit starší dům a zbořit ho, abych měl kde postavit nový. Pozemky v okrajové části Českých Budějovic, byť u kolejí nebo u rušné silnice, se už dnes prodávají i za tři a půl tisíce metr čtvereční, a tam ta cena jistě neskončí.
Jan: Vlastně se už brzy stane to, že budou ceny pozemků vyšší než samotná stavba domu.
Milan: A část lidí už na takové bydlení nikdy nedosáhne. Přibližujeme se tím bohužel Západu, kde většina obyvatel žije v nájemních bytech a jen část z nich něco vlastní. U nás je to stále obráceně.
Půjdou nějaké nemovitosti časem dolů?
Milan: Snad paneláky, čekal bych to. Jsou na hraně životnosti. Někdy se divím bankám, že je berou na třicet let do zástavy. Cena bytů na sídlištích je hodně citlivá. Když zuřily nepokoje na budějovickém Máji, propadly se tam ceny dolů o třetinu. Cena nemovitosti je vždy o poptávce a nabídce.
Prodáte v Bydleníčku všechno?
Jan: V Bydleníčku jsme specialisté na hodnotnější nemovitosti. V tomto segmentu si věříme.
Milan: To jsou třeba byty, které staví naše developerská firma BETA 1 DEVELOPMENT. S našimi partnery jsme právě dokončili bytový dům v Nové ulici v Budějovicích a všechno je prodané. Lokalita v širším centru, nový dům… i když jsou ceny vyšší, lidé do toho jdou, protože takové bydlení dává smysl.
Kdybych se rozhodoval, do čeho investovat, co byste mi poradili? Nájemní byt, nebo pozemek?
Jan: Důležité je říct si, do jakého rizika chcete jít. Konzervativnější klient nakoupí pozemek a nechá ho ležet. Stojí vás to pak jen jednou ročně daň z nemovitosti. Nájemní bydlení už je lehký adrenalin, protože jednáte s lidmi. Ale tam zase nájemník často zaplatí vaši hypotéku. Peníze z banky jsou levné. Ale půjčku dostanou jen prověření a bonitní klienti. Trendem jsou investiční nemovitosti v zajímavých rekreačních lokalitách. Majitel takové nemovitosti těží z pronájmu, o který se postará provozní firma. Klient má prakticky stálý pasivní příjem a zároveň ji sám může využívat. Příkladem je námi nabízený úspěšný projekt Korzo Lipno.
Stručně na závěr: Proč bych měl spolupracovat s Bydleníčkem?
Jan: Realitních kanceláří je mnoho. Kdo vyžaduje kvalitu a profesionální přístup, je v Bydleníčku na správné adrese.
Milan: Určujeme trendy realitního trhu. Videoprohlídky a reportáže usnadňují a urychlují obchodní proces realitního případu.
Jan: Současným standardem je, že klient využívá služby financování a realit na jednom místě. Financování pro vás zajistíme u naší partnerské společnosti Finovo, která vás provede světem financí
Milan: Mrkněte na náš web Bydlenicko.tv, sledujte nás na Facebooku a neváhejte nám zavolat. Jsme tu pro vás.