Rodokmeny od mojedejiny.cz

DAN a SYN: 8 z 10 aut odmítneme vykoupit

Deset let firmy, pět let na Borku. Společnost DAN a SYN slaví. Se zakladatelem a majitelem společnosti Danem Lavrinčikem jsme hovořili nejen o letošním výročí, ale také o tom, proč nechtěl vybudovat autobazar na štěrku, a přenesl tak do Čech ideál autosalonu s ojetými vozy. Tváří firmy je syn – tomu malému klukovi z plakátu je už rovných patnáct let.
04. Září 2023 - 21:26

Letos slavíte 10. výročí. Jaké byly začátky?

Odjakživa mě zajímala auta. Rád jsem je nakupoval a ve správnou chvíli prodával. Vášeň se brzy přetavila v rodinnou firmu. V zahraničí, převážně v Německu, jsem viděl, jakým způsobem vypadají autosalony s ojetými vozy. Tam už dávno nestačí otevřít kancelář někde na štěrku, i autobazary tam mají úroveň a kulturu a právě tomu jsem se chtěl přiblížit. Tak vznikla myšlenka autosalonu s ojetinami, autocentra s kvalitními auty. Následovalo hledání prostoru, tak jsme se po čase dostali do bývalého objektu ACR Auta na Pražské na Borku u Budějovic, kde sídlíme dnes. Nebylo vůbec jednoduché objekt získat, někdejší vlastník dlouho zvažoval, jestli sem chce pustit dalšího obchodníka. Ale povedlo se. Vdechli jsme místu po rekonstrukci nový život.

Jak dlouho sídlíte na Borku?

Je to právě pět let. Takže slavíme kulatiny i půlkulatiny.

Bude nějaký mejdan?

Na 23. září chystáme výroční party, která cílí na širokou veřejnost. Připravujeme velkolepý den otevřených dveří s grilováním a občerstvením. Těšit se můžete na živou hudbu i vystoupení stand-up komika. Pro děti připravujeme stolní fotbálek nebo malování na obličej. Tak určitě přijďte. Aktuální rok je pro nás hodně významný, otevřeli jsme novou pobočku v Klatovech, kde jsme se začali orientovat také na prodej nových čtyřkolek. Nově jsme se začali zabývat i prodejem nových vozů. Budou ihned k mání. Oproti dealerům, kde se na nové vozy mnohdy čeká, budeme schopni uspokojit zákazníkovu potřebu ihned. A navíc výhodněji.

Deset let za sebou, co přijde teď?

Chceme expandovat v rámci stávajících dvou poboček. Vyrůst v rámci nabídky, hlavně čtyřkolek. Těch bychom do budoucna rádi nabízeli kolem padesáti, vedle toho 300 ojetých aut, ze kterých si můžete vybírat – to je představa pro příští roky.

Tváří vaší firmy je váš syn Dan. Z kluka je mladý muž, oslavil patnáctiny.

Fotka, kterou používáme, je stará víc než pět let, ale nechtěli jsme ji měnit, je součástí naší image. Zato hlas v rozhlasových spotech stárne, už není tak jemný, jako býval. Nechceme najet na předmluvené spoty od reklamních firem, Danečkův hlas je autentický a léta nezastavíme.

Jak se DAN a SYN odlišuje od ostatních obchodníků?

Chceme být jiní v tom, že jsme féroví a transparentní. Nebojíme se takzvaně pustit zákazníky dovnitř – ukázat jim, co se děje ve voze i u nás na firmě, jak vůz putuje naší společností a co se při tom děje. Kvalita služeb spočívá i v tom, že jsme autosalon, jsme tedy pod střechou, ať prší, nebo sněží. Nic netajíme a umíme poradit, byť samozřejmě můžeme ublížit sami sobě tím, že dáme tip na jinou prodejnu, pokud se právě tam nachází vůz, který zákazník poptává.

Je obchod s ojetinami riskantní byznys?

Může být, pokud nebudeme opatrní. Jméno firmy je jenom jedno, proto vozidla získáváme pouze od prověřených dodavatelů, nejezdíme individuálně do zahraničí s odtahovkou, jak se to dělávalo před dvaceti lety a někdo to tak dělá možná dodnes. Druhým parametrem, kterým eliminujeme nepříjemná překvapení, je důkladná kontrola na našem servisu. Zkoumáme podvozek, připravíme diagnostiku, 90 procent možných chyb tak dokážeme zachytit hned při náboru vozidla.

Lze vždycky odhalit stočené kilometry?

Na trhu máme prověřovací systémy, ale nejsou vždycky stoprocentní, tak je potřeba používat ještě selský rozum. Interiér i exteriér stárnou s najetými kilometry, s hodinami odseděnými za volantem. Výčtem různých řídicích jednotek se dostáváme k hodnotám, které vykazoval tachometr. Takže ano, umíme to odhalit.

Co když jste na pochybách?

Tak auto odmítneme. Největší risk je pro nás nákup vozu od někoho z ulice, od neznámého člověka. Osm z deseti aut na výkup odmítneme. Buď je auto ve špatném stavu, vykazuje v historii příliš oprav, nebo někdo manipuloval s počítadlem ujetých kilometrů. To se děje tak u sedmi procent případů.

Je to hodně?

Ideální stav je nula. V zahraničí manipulaci s tachometrem považují za trestný čin, to bychom samozřejmě uvítali i v Česku, protože pak už si to každý rozmyslí. Výkupy z ulice ale tvoří menšinu skladu, většinou se obracíme na partnery, které máme osvědčené.

Kdo je to?

Dostávají se k nám vozidla od partnerů z autorizovaných salonů – vozidla z protiúčtů. Přijde klient, objedná si nové auto, nechá tam staré, ale dealer nemá prodejní plochu, kde by ho zpeněžil, v tu chvíli se dostane k nám. Využíváme také registrovaných aukcí, na kterých se objevuje zboží z rukou velkých a solidních obchodníků. Dalším zdrojem jsou auta z operativního leasingu.

Co když budu chtít přesný typ vozu, stáří i barvu. Seženete?

Umíme shánět i na zakázku, ale v poslední době je to komplikovaná záležitost, i když se ta křivka náročnosti už trochu narovnává – hlavně v období covidu byl nedostatek ojetých vozidel. Problém byl navíc s cenou, která raketově vyrostla.

Jak dnes cena kopíruje inflaci?

Co stálo čtvrt milionu, vyjde o padesát i sedmdesát tisíc dráž. Zdražila se nová i ojetá vozidla. Vzrostla poptávka po luxusnějším zboží. Častěji se setkáváme s klienty, kteří šetřili na auto za milion, mají půl milionu a vidí, že se jejich sen se vzrůstající cenou stále vzdaluje, a tak si řeknou, že půjdou do ojetého vozu. Pro spoustu lidí dnes peníze na účtu nemají cenu, když se inflace blížila dvaceti procentům. Na ceny aut má ale vliv spousta věcí, třeba diskuse o naftových motorech.

 

Autocentrum DAN a SYN
prodej & výkup vozů

+420 776 688 006

autocentrum@danasyn.cz

Pražská 286

373 67 Borek

pondělí až neděle od 8 do 20 hodin