Rodokmeny od mojedejiny.cz

Thumbnail

Elyn group s.r.o.: pomoc na trhu energetiky i financí

Tomáš Zdychynec, mladý podnikavý muž z Českých Budějovic, se pustil na tenký led se svým týmem společnosti Elyn group s.r.o., kde působí jako jednatel a finanční ředitel. Pokouší se napravit v současnosti dosti pošramocenou reputaci energetických, telekomunikačních a finančních poradců. K nespolehlivým praktikám a překotným řešením má ovšem jeho firma daleko. Elyn group s.r.o. si zakládá na své otevřenosti a solidnosti.
07. Leden 2020 - 09:51

Pane Zdychynče, v čem tedy tkví Váš odlišný přístup?

Elyn group s.r.o. vznikla v letošním roce s cílem pomáhat klientům v orientaci na trhu energetiky. Řeknu to přímo: Byla zde spousta šmejdů, kteří spoléhali na nevědomost zejména seniorů, vydávali se za jinou společnost a nechali si podepsat nové závazky. Bohužel se toto děje i dnes, byť omezeně, a to je právě to, co chceme změnit. Nabízíme energetické poradenství, které má několik smluvních partnerů, jejichž podmínky jsme si pořádně prověřili nejdříve my sami. Nejde zde lidově řečeno o kvantitu, ale kvalitu. Každý náš klient má svého přiřazeného poradce, resp. obchodního zástupce, s nímž pak aktivně spolupracuje.

Jak vypadají vaše nabídky?

Nechodíme od zvonku ke zvonku a nechceme po lidech žádné poplatky. Zákazníky si ničím nezavazujeme. Myslím si, že to je v tomto segmentu služeb rozhodující. Divize Elyn ENERGY se přímo zabývá porovnáním cen a služeb dodavatelů elektřiny a plynu na českém trhu. Hledáme co nejvýhodnější cenu těchto komodit a co nejzajímavější smluvní podmínky. Máme zde deset partnerů a dostatečný prostor k tomu, abychom lidem předložili férovou nabídku. Nabídky ale můžeme vytvořit i u nepartnerského dodavatele dle přání klienta.

Co je třeba konkrétně udělat?

Pokud někoho představení naší společnosti zaujalo, postačí, když se nám ozve (kontakty jsou na www.elyn.cz). My pak potřebujeme jen pár základních věcí – zeptáme se na distribuční oblast, roční spotřebu a u elektřiny navíc ještě hodnotu jističe a sazbu. Připravíme tři možnosti, z nichž si klient buď vybere, nebo ne.  Jestliže náš klient nabídku využije, postaráme se o přechod k jinému dodavateli, ohlídáme smlouvu a podobně. Pomáháme i v situacích, kdy člověk potřebuje připojit nové odběrné místo, přepsat místo na někoho jiného apod. V energetice také poskytujeme služby v okruhu tepelných čerpadel, solárních panelů, kotlů, revizí kotlů a nyní i kolem projektu Dešťovka s dotacemi.

Kdo jsou vaši zákazníci? Máte konkrétní ukázku úspory?

Jsme přesvědčeni, že na našem trhu je stále velký potenciál zákazníků, kteří počáteční nedůvěru překonají a hledají seriózní službu. Ti, kteří tak v minulosti učinili, byli u nás v drtivé většině spokojeni. Šlo o jednotlivce, domácnosti, nyní nás začínají oslovovat firmy, obce, školy. Průměrně uspoříme domácnosti 3186 Kč ročně na elektřině a plynu. Máme za sebou práci pro deset škol, kde jsme vymysleli řešení, jež těmto institucím dohromady na účtech za elektřinu ulevilo o 427 000 Kč ročně. Na světlech skutečně nikde nepoznáte, zda žárovku napájí dražší nebo levnější proud. Garantujeme i pravidelný servis nově uzavřených smluv.

Poskytujete i finanční poradenství a služby v oblasti telekomunikací. Jak to funguje zde?

Všechny naše služby poskytujeme bez ohledu na to, zda je zákazník fyzická osoba, fyzická osoba podnikající, právnická osoba či předseda SVJ. Můžete právě řešit zdražení povinného ručení, sjednání úvěru či refinancování hypotéky. Vždy začínáme důkladnou finanční analýzou, abychom porozuměli plánům, potřebám a cílům zákazníka. Mezi partnery máme většinu finančních institucí či bank na českém trhu. V oblasti telekomunikací nabízíme různé tarify na míru. I zde platí, že se zákazník k ničemu neuvazuje předem a nemusí se bát naši nabídku odmítnout.

Mluvil jste o tom, že každý zákazník má u vás svého osobního poradce.

Na tom si zakládáme. Věříme, že je to pro naše klienty příjemné a praktické. Představte si, že se třeba v tuto chvíli ocitáte v problematické finanční situaci, jež souvisí třeba s odchodem partnera, insolvencí nebo výpovědí ze zaměstnání. Jdete do banky nebo pojišťovny a svůj příběh vypovíte pracovníkovi, který vás u přepážky přijme. Při opakované návštěvě to ale může být někdo jiný a vy se vším začínáte zase znova. U nás budete vědět, že se o vás postará stále tentýž poradce, který vaše problémy a potřeby zná. Umíme vyhovět mnoha typům požadavků a pomoci i lidem méně solventním. Naše webové stránky jsme nedávno změnili tak, aby už svou úpravou neodrazovaly zájemce o naše služby. Mám na mysli třeba weby některých konkurenčních finančních poradců – vidíte fotografie osob v manažerském prostředí v dobře padnoucích oblecích, kteří mají luxusní hodinky a auta, sklánějí se nad drahými počítači. Z toho má obyčejný člověk dojem, že poradenství se hodí jen pro ty majetné. Vůbec ne, ušetřit nebo vybrat si vhodný finanční produkt může kdokoliv.

Tento přístup je sympatický.

Zřídili jsme v Českých Budějovicích také naši kamennou pobočku Zpětnou vazbu nám tedy přinášejí klienti přímo osobně, mohou přijít kdykoliv v pracovní době i bez objednání. Dozvídáme se, zda byli spokojeni, mají zde prostor pro změnu svých požadavků, pro vysvětlení nebo i pro stížnost. Naším cílem je spokojený klient, jenž ale nemá důvod s námi jednat po zlém. Nabízíme pouze ty služby, které bychom si vybrali i my sami.