Rodokmeny od mojedejiny.cz

Thumbnail

Filipe, chci slogan!

Generace dnešních třicátníků má jeho jméno spojené s časopisem Robinson. Podnikatelé zase vědí, že dokáže efektivně vymyslet reklamu. Od střední školy maká, buduje značku, aby letos oslavil dvacet let na mediálním a marketingovém trhu. Filip Šmaus.
Jan Štifter, foto: Aleš Motejl – AMFO
02. Srpen 2016 - 10:40

Málokdo by mu hádal čtyřicítku. A přitom tenhle energický chlap přezouvá už páté pneumatiky, jubileum oslavil loni. Letos má ale nové: Dvacet let na volné noze. Do podnikání se pustil krátce po střední škole, v roce 1996 založil grafické studio, které poté přeměnil na reklamní agenturu. V jeho referencích jsou firmy Baumit, Baťa, EKO-KOM nebo pivovar Platan.

Filipe, vymysli slogan. Filipe, naplánuj kampaň. Filipe, ať to všechno stojí co nejmíň peněz. Filip Šmaus tohle všechno umí. Dokáže firmám i jednotlivcům poradit, kudy se mají vydat, když potřebují reklamu. Má nasmlouvané mediální domy, kde dokáže cenu snížit na minimum. Umí tištěné tituly, stejně jako rozhlasový éter nebo venkovní plochy. To celé posouvá ještě dál tím, že spolupracuje s elitou českého reklamního průmyslu – tvůrci kampaní pro banky, telefonními operátory nebo automobilkami, s vítězi mezinárodních soutěží. Ve zkratce: Tenhle chlap umí udělat špičkovou reklamu za jihočeské ceny.

Působí skromně. Někdy mluví v náznacích. I do názvu své firmy – jmenuje se Gabreta – dokázal schovat víc, než se na první pohled může zdát. Zakódoval do něj své kořeny. „Rodina pochází z Prachatic a Borovan, snad máme i nějaké židovské předky. Kam paměť a prameny sahají, jsme doma v pohraničí. Gabreta je keltské označení pro Šumavu. Tam jsem doma,“ říká Filip Šmaus, majitel domény www.studio-gabreta.cz.

S otcem vymysleli noviny pro děti – Robinson. Pro ten projekt získali záštitu Českého výboru pro UNICEF, protože splňuje podmínky výchovy dětí a podpory jejich práv. Vychází pětkrát za rok. Patnáct let byl členem Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace. Teď chce své zkušenosti zúročit v krajské politice, s Vladislavem Nadberežným z tiskárny Inpress jde do voleb za hnutí Nová generace. Nejvíc ho pálí, jak kraj přerozděluje dotace. A jak zkostnatělý úřad je řeší. „Kdyby politici s úředníky alespoň na chvíli vyzkoušeli mechanismy schopné firmy, dokázali by pracovat třikrát rychleji,“ tvrdí Filip Šmaus. Věří, že to s Vladislavem Nadberežným dokážou změnit.

... CELÝ ČLÁNEK ČTĚTE V LETNÍM DVOJČÍSLE JIHOČESKÉHO ČASOPISU BARBAR! V TRAFIKÁCH V PRODEJI ZA 49 KČ. 

Předplatné můžete pořídit zde.