Jana Platilová: Zhubnout? To svede každý
Hubnutí se věnujete celou svou profesní kariéru. Co Vás v poslední době nejvíc překvapilo?
Stále mě udivuje, kolik jsou schopni lidé utratit za hubnoucí preparáty, tablety, různé koktejly na hubnutí a náhrady jídel. Přitom když budou mít štěstí, je to pouze dočasná záležitost a nezhubnou dlouhodobě, trvale. A to nikdy! Kdyby to tak bylo, neexistovala by obezita. Dalším překvapením je kondice a obezita dětí. Kolik jich už v nízkém věku trpí nadváhou. Chlapci i děvčata. Když vidím třeba u vody, co mají zrovna na svačinu, například celou čokoládu a ještě ji koušou rovnou z alobalu, je mi jich vážně líto. Přitom všechno začíná u rodičů, ty jdou dětem příkladem. Naštěstí mám v poradně už teď spoustu maminek, které tento problém řeší a chtějí pro děti sestavit jídelníček, aspoň orientační, protože nemají ani ponětí nebo chcete-li dostatek fantazie, co jim připravit na svačinu. Zcela je chápu, protože děti jsou někdy velmi vybíravé a maminky se opravdu natrápí. K dětem při konzultaci přistupuji velmi citlivě, hlavně je důležité je pochválit, a ne jim říct, že jsou obézní. To slyší v okolí, ve škole a jakákoliv poznámka je může velmi zranit a poznamenat. Ony to samy vědí a trápí je to. Společně sestavujeme chutný jídelníček, nenutím jim tofu a luštěniny, když je zrovna nemají rádi. Při dodržování jídelníčku jsou děti úplně skvělé, nakonec si samy vybírají dny a jídla, na která mají chuť, a dodržování je baví. Velkou úlevu a radost cítím i z maminek, odpadne jim spousta starostí, co vařit a nakoupit.
(...)
Moje žena tvrdí, že nakupuji podle obalů, barev a toho, co je v regále v úrovni mých očí.
To nejste sám. A věřím tomu, že někdy jídlo vyhazujete. Kdybychom nákup plánovali společně, nic se vám nemá šanci zkazit a máte doma jen to, co skutečně potřebujete. Navíc každá rodina má jinou ekonomickou situaci. Podle toho jim plánuji nákup. A ušetří všichni bez rozdílu. Také trpíme „nákupní slepotou“, do košíku vhazujeme potraviny, na které jsme zvyklí. Na to přijdeme až při asistovaných nákupech, kde klienty doprovázím. Je to zábava.
Kde se vzal název Fitkůstka?
Přišlo to nějak samo. Od roku 2004 připravuji sportovní víkendy s názvem FITkůstka a ten název už se dostal do povědomí lidí natolik, že jsem o jiném pro svou firmu nepřemýšlela. Také se o pěkné holce říká, že je to kost, kůstka. A to jedině v případě, že se bude sama cítit fit, i kdyby měla o pět kilo víc, protože ženská krása se neměří na kila, ale na to, jak se žena cítí. Proto Fitkůstka.
KONTAKT:
ING. JANA PLATILOVÁ
tel. +420 607 683 430
... CELÝ ROZHOVOR ČTĚTE V ZÁŘIJOVÉM ČÍSLE JIHOČESKÉHO ČASOPISU BARBAR! V TRAFIKÁCH V PRODEJI ZA 49 KČ.
Předplatné můžete pořídit zde.