Rodokmeny od mojedejiny.cz

Thumbnail

Mercedes a plazma, co mají společného?

Firma Milan Král a.s. už o sportovních vozech Mercedes-AMG psala v časopise Barbar v předchozích vydáních, například v souvislosti s hráči hokejového klubu Motor České Budějovice – ti se projeli modelem C 43 kombi. Tentokrát za volant usedla žena, která je v Českých Budějovicích známá v oboru odběru krevní plazmy. Lucie Havrlant, ředitelka transfúzních center Plasmafera s.r.o. v Českých Budějovicích a v Táboře, výzvu přijala.
09. Listopad 2021 - 11:45

Přestože Lucie Havrlant podniká napříč republikou, je stále jihočeskou patriotkou. Jejím hlavním oborem je zdravotnictví. V Českých Budějovicích je transfúzní centrum otevřeno od března 2009, v roce 2020 byla otevřena další pobočka v Táboře. Plasmafera s.r.o kromě odběrů krevních složek rozšiřuje, vedle velkých nemocnic, mapu odběrových míst rekonvalescentní plazmy. Aktuálně pro širokou veřejnost zajišťuje preventivní antigenní testování, a to jak v pobočkách obou center, tak na výjezdech mimo zdravotnické zařízení.

 

Vaše maminka i vy jste fanynky značky Mercedes. Jak tahle vášeň pro mercedesy vznikla?

Vlastně náhodou. Pamatuji si to úplně přesně. Byly jsme fanynky jiné značky aut. Pánové z Mercedesu mě při jedné návštěvě kvůli užitkovému vozu od Mercedesu posadili do vlajkové lodi, třídy S, a myslím, že ani jeden z nich netušil, že to bude právě to auto, které si zanedlouho odvezeme. Přivezla jsem ho mamince na vyzkoušení, a ta už nechtěla vystoupit a smutně ho po víkendu vracela. Já pak tajně s vedoucím prodeje Pavlem Švarcem vyřešila koupi vozu i jeho efektní předání mamince k svátku, které měl v rukách on, protože jsem byla mimo republiku. Zažila jsem nadstandardní přístup, a díky tomu jsme se vrátily do Mercedes-Benz Milan Král ještě čtyřikrát.

Který je váš oblíbený model?

Všechny, co máme, protože každý model je pro něco jiného. Má běžná trasa je České Budějovice – Tábor – Praha. Kvůli tomu, kolik času ze svého života trávím na cestách, je pro mě extrémně důležité pohybovat se po České republice bezpečně a komfortně, a to, upřímně, jde ve vozech značky Mercedes velmi snadno. Jezdíme na jednání nemalé vzdálenosti a tam je skvělé mít pohodlnou limuzínu; mám koně a spousty jiných koníčků, takže SUV, a někdy chcete mít prázdniny i při cestě do práce a vítr ve vlasech. Každý si najde to své.

Máte také model, který jste si vysnila?

Těmi vysněnými jezdím, ale pokud bych chtěla krásné, úplně nepraktické auto, tak určitě některý z modelů AMG.

Měla jste možnost vyzkoušet si jeden z těchto modelů, konkrétně AMG 45. Jaké byly vaše pocity, když jste nastartovala?

Áčko jsem, přiznávám, vždy přehlížela, bylo malé.  Po usednutí do tohoto auta mě velmi mile překvapil volant, který padl perfektně do rukou. Po rozjezdu si říkám, že to není tak špatné, a po následném přidání plynu jsem zažila překvapení v podobě rychlého, zábavného a hbitého auta. Líbilo se i mému manželovi a opravdu jsme si těch několik dní užili.

Takže měníte názor a dokážete si ho přestavit v garáži?

A to zase ne... (smích) Je malé, hbité, rychlé. Klame velikostí, skrývá plno síly a zážitků, jak by řekl můj manžel. Vzhledem k mé zálibě v jízdě na koni bych raději volila něco většího, například GLS Maybach.

Takže už i manžel jede na vlně Mercedes-Benz?

Sice ho zatím ještě nevlastní, ale rád s ním jezdí kvůli mně a už pokukuje po něčem, co by ho uspokojilo. Věřím, že si vybere a bude stejně nadšený jako já a maminka.

Na závěr otázka pro vedoucího prodeje Milan Král a.s., pana Pavla Švarce: Na jaké novinky mezi vozy AMG se můžeme v blízké budoucnosti těšit?

I přes neustálý boj s emisemi a elektrifikací se petrolheadi nemusí obávat o budoucnost AMG. AMG bylo, a věřím, že stále bude. Je možné, že už to nebude v podobě samotného spalovacího motoru, ale nastane doplnění o elektrický motor. Stále to však bude řidičsky zajímavé a rychlé auto. V letošním roce nás ještě čeká facelift Mercedes-AMG GT 4dv a pak zcela nové SL, tentokrát čtyřmístné a s plátěnou střechou. A rok 2022 bych nechal zatím otevřený, protože člověk v dnešní době v našem odvětví nikdy neví.