Rodokmeny od mojedejiny.cz

Thumbnail

Vánoce fotbalistů Dynama

U šestice hráčů SK Dynamo České Budějovice jsme zjišťovali, jak budou trávit letošní vánoční svátky. Zatímco někdo si hlídá, aby přes Vánoce náhodou nepřibral, jiní cukroví neodolají. Všichni fotbalisté se ale shodli, že o Vánocích je nejdůležitější sejít se s rodinou. Do nového roku si přejí hlavně pevné zdraví a fanouškům více důvodů k radosti z výsledků klubu.
Michal Špírek
21. Prosinec 2015 - 10:16

ZDENĚK KŘÍŽEK (brankář, 32 let)

Vánoce jsou pro mě krásné svátky. Jako dítě jsem byl napnutý, co mi Ježíšek přinese, a teď jako dospělý to beru tak, že se sejdeme s rodinou, užijeme si hezké chvíle, popovídáme a pak se těším i z toho, že někomu udělám radost, když pod stromkem najde něco hezkého. A samozřejmě to jídlo – jelikož jsem jedlík, tak Vánoce, to je pro mě něco. Kapr, salát, to je klasika, ale pak to všechno kolem... To pak shazuju ještě druhý týden přípravy! Celkově Vánoce beru jako velký oddech po náročné sezóně. Ale hned na začátku ledna už se opět scházíme v kabině a jdeme makat do přípravy. Našim opravdovým fanouškům, co nám přejí i v těchto těžkých chvilkách, bych chtěl moc poděkovat a slíbit, že budeme hodně makat a bojovat za úspěch Dynama. Přeji si, aby příští rok byl fotbalově lepší než tento, poctivě trénujeme, snad fotbal bude spravedlivý a vrátí nám to v podobě úspěchu.

JAKUB HRIC (obránce, 24 let)

Vánoce pro mě představují svátky pohody, klidu a lásky, kde se schází celá rodina a snaží se spolu trávit co nejvíce času. Nejraději na nich mám tu specifickou atmosféru, kde je vždy vše nachystané, počínaje cukrovím na stole, konče vánočním stromečkem. Já si svátky nejraději užívám v posteli a koukám na pohádky. Po štědrovečerní večeři máme takový zvyk, kdy si s rodinou jedeme užívat Štědrý večer k babičce a dědovi, na to se vždycky moc těším, protože mám na tyto večery hezké vzpomínky. Dárky, kapr a bramborový salát, to je první, co se mi vybaví, když se řekne Vánoce. Ideální by bylo, kdyby letos konečně sněžilo, aby bylo všude venku bílo. Poslední dobou tomu tak bohužel není a člověku tak ani nepřijde, že jsou Vánoce. Přeji si hlavně to, abychom se celá rodina sešli pod stromečkem zdraví a užívali si rodinnou pohodu.

JIŘÍ FUNDA (obránce, 20 let)

Tréninky končí 12. prosince, pak máme nějaké rozloučení, kdy si jako celý tým sedneme, za celý půlrok jsme nikde nebyli, takže si určitě nějaký čas najdeme nyní. Pak se všichni se rozjedeme domů na dovolenou. Vánoce s týmem tedy společně nijak neprožíváme, že bychom si předávali dárky, nic takového. Já budu letos stejně jako každý rok s rodinou a mými nejbližšími v Bavorově, kde trávím prakticky celé svátky, a třeba do Budějovic se tak na náměstí a trhy vůbec nedostanu. Musím se přiznat, že vánočních příprav se aktivně zúčastňuji jenom tím, že sním cukroví, co mamka upeče, to je moje tradice. Všem fanouškům a klubu bych pod stromek a do nového roku popřál co nejlepší fotbal, co nejvíce získaných bodů a hlavně hodně zdraví a štěstí! Já osobně si nejvíce přeji postup do první ligy!

PETR BENÁT (záložník, 35 let)

Tak jak se celý rok nepotkáme, tak o Vánocích se jako rodina vídáme a to je pro mě osobně to nejdůležitější. S manželkou oba pocházíme ze severních Čech, takže na svátky vždy jedeme za našimi rodiči právě tam. Zazpíváme si i koledy, ale přiznám se, že z mé strany to není nic profesionálního. Už jsem se dostal do fáze, kdy jediné, co si přeji, je zdraví pro mě a mé blízké. Nemyslím to jako frázi, ale zdraví je opravdu to nejdůležitější, co člověk může mít. Z období dětství si vybavuji okamžiky, kdy jsem dostal takové ty přelomové dárky jako třeba kolo, chtě nechtě člověku právě takové chvíle utkvějí. Sám jsem jako Ježíšek řekl bych poměrně úspěšný, snažím se přes rok poslouchat, co by se komu líbilo a hodilo a zatím jsem žádné stížnosti nezaznamenal. Ale možná se obdarovaní jen úspěšně přetvařují. (úsměv)

RICHARD KALOD (útočník, 31 let)

Rodina pospolu, to jsou pro mě Vánoce. Už odmala jsme se s celou rodinou scházeli u babičky. A snažíme se rodinné trávení svátků držet dodneška, takže i letos jedu zpátky domů, na Moravu. Jestli jsou moravské Vánoce něčím speciální? No, o tom asi není vhodné psát. (směje se) Ale neřekl bych, že se nějak zásadně budou lišit. Dodržujeme i pár tradic, osobně chodím například na půlnoční mši do kostela. Vánoce si nedovedu představit bez kapra, obecně mám ryby rád, ale kapr má hodně kostí, takže si ho dám jen jednou ročně právě o svátcích. S cukrovím už jsem ovšem opatrnější, hlídám si linii. Letošní Vánoce jsou pro nás s manželkou speciální, čekáme miminko, takže si přeji jen a jen to, aby vše dobře dopadlo. U dárků ovšem jinak oceňuji především originalitu.

ZDENĚK LINHART (útočník, 21 let)

Nejvíc se těším na to, že úplně vypnu od všech starostí a trochu si užiju volného času s kamarády a rodinou. Patří k tomu i sledování televize, koukám na klasické vánoční pohádky, ale kdybych měl vybrat film, který o svátcích rozhodně nemůžu vynechat, tak je to Dobrý voják Švejk, který vždycky sleduji s tátou. V poslední době se objevuje vánoční výzdoba velmi brzy, ale protože mám Vánoce rád, tak mi to vůbec nevadí, alespoň to člověku připomene, že už by se mohl poohlížet po dárcích. Vánoce pro mě představují hlavně zimní dovolenou a možnost strávit více času s příbuznými, se kterými se přes rok tolik nevidím. A co bych si k letošním Vánocům přál? Asi abych přes Vánoce nepřibral pět kilo! To je samozřejmě sranda, ale mé přání by se zdravím souviselo – určitě bych si přál, aby se mi vyhýbala v následujícím roce zranění.

... ČLÁNEK BYL UVEŘEJNĚN V ZIMNÍM DVOJČÍSLE ČASOPISU BARBAR!

Předplatné časopisu je možné pořídit ZDE